Our mission is to bring Africa and Spain closer
Through outreach, educational, economic, and cultural activities, we foster mutual understanding and strengthen Hispanic African relations.
The Casa África Consortium, with the aim of facilitating information about its activity that may be of interest to citizens, has created this "Transparency Portal" making available to the public, in a centralised manner, all the information subject to the obligation of active advertising, provided for in Spanish Law 19/2013, of 9 December, on transparency, access to public information and good governance, along with other additional information that has been considered of special relevance.
Without prejudice to the content of this Transparency Portal, some of the information included in it also appears in other sections of this website in accordance with its structure and organisation.
Law 19/2013 also establishes the right of access to public information, its limits and how to exercise it. Within the scope of the Casa África Consortium, this right will be exercised through the corresponding section within this portal.
Public participation
According to Order PRE/1590/2016, of 3 October, published in the «BOE» num. 241, of 5 October 2016, public participation in Casa África's regulatory drafting processes that are currently open:
Information requests
Any natural o legal person may request access to public information, in compliance with the right of access to public information as set out in Spanish Law 19/2013, of 9 December, of transparency, access to public information and good governance. This right guarantees the posibility of carrying out consultations about data and public information.
The right of access may be limited in the cases contemplated by the Sapnish Law in its articles 14 y 15. Among others: National Security, Defense, Economic and monetary policy, for the protection of personal data, etc.
Why is it necessary to identify oneself?
Excersising the Right of Access opens and administrative procedure with the administration that requires the identification of the applicant.
How to submit an application?
By filling in the application form that may be found next to these instructions, filling it all the obligatory fields, signing it and sending it to the Casa África Consortium in one of the following ways:
By post to the following address:
Casa África
Portal de Transparencia
C/ Alfonso XIII, 5
35003 Las Palmas de Gran Canaria
By email: sending the signed and scanned form to the following address:
If you need to request information of different topics, please use a request per subject in order to facilitate the forwarding of each request to the corresponding department.
Resolución para la tramitación de solicitudes de acceso a la información pública [Última revisión: julio 2024]
Solicitudes de información
Cualquier persona física o jurídica puede solicitar el acceso a la información pública, en cumplimiento de su derecho de acceso a la información pública recogido en Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno. Este derecho garantiza la posibilidad de llevar a cabo consultas sobre datos e información pública.
El derecho de acceso podrá ser limitado en los supuestos que contempla la Ley en sus artículos 14 y 15. Entre otros: Seguridad Nacional, Defensa, Política económica y monetaria, para la protección de datos de carácter personal, etc.
¿Por qué es necesario identificarse?
El ejercicio del Derecho de Acceso abre con la administración un procedimiento administrativo que exige la identificación del solicitante.
¿Cómo presentar una solicitud?
Cumplimentando el formulario de solicitud que encontrará junto a estas instrucciones, rellenando todos los campos obligatorios, firmándolo y haciéndolo llegar al Consorcio Casa África de una de las siguientes formas:
Por correo postal, dirigiéndolo a la siguiente dirección:
Casa África
Portal de Transparencia
C/ Alfonso XIII, 5
35003 Las Palmas de Gran Canaria
Por correo electrónico: enviando el formulario firmado y escaneado a la siguiente dirección:
Si desea solicitar información de diferentes materias, utilice una solicitud por materia, para facilitar la remisión de cada solicitud a la unidad competente.
Formulario de solicitud de información
Estadísticas
Número de solicitud | Fecha de solicitud | Fecha de resolución | Sentido de la resolución |
---|---|---|---|
1/2023 | 25/02/2023 | 02/03/2023 | Acceso concedido |
1/2024 | 07/03/2024 | 13/03/2024 | Acceso concedido |
2/2024 | 02/04/2024 | 26/04/2024 | Acceso concedido |
3/2024 | 10/04/2024 | 29/04/2024 | Acceso concedido |
[Última revisión: julio 2024]